Wauw! Ik ben nu al meer dan een jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ik ben nog niet failliet. Het jaar ging als een speer en ik heb er echt ZOVEEL in geleerd. Er is een wereld voor me open gegaan van zaken die er zijn , die er kunnen , kennis en strategieen, maar ook inhoudelijke kennis van opdrachtgevers. Ik heb veel gratis weggevers gedownload en bekeken, trainingen gevolgd, mensen gesproken… alles opgezogen als een spons! De ideale klant kiezen is moeilijk, maar het lijkt er bijna op dat ze mij gevonden hebben…

Toen ik 2 jaar geleden terug kwam van onze wereldreis had ik eigenlijk nog nooit gehoord van zaken als strategiegesprekken, Hootsuite en Autorespond. Nu zijn het zaken waar ik dagelijks mee bezig ben.

De gemene Deler van mijn Opdrachtgevers

Het is grappig (hey, ik heb een niche!) dat elke opdrachtgever bezig is met dezelfde dingen en overtuigingen, maar dan anders. In Azie zeggen ze dan: same same but different. Ik bedoel hiermee: bewustzijn. Bijvoorbeeld:
  • Bewust van de processen, cijfers en je team in je bedrijf om te groeien
  • ‘Onsterfelijk’ worden door de ultieme staat van bewustzijn te creeeren
  • Bewust zijn van de werking van je lichaam en bewust te leven zodat je op een gezond gewicht bereikt en behoud
  • Bewust worden van je talenten en passie om de juiste beroeps- of studiekeuze te maken
  • Bewust worden van je kracht en je authenticiteit om je online zichtbaarheid te vergroten
  • Het bewust worden van de externe krachten die je helpen verder te komen door je te focussen op bepaalde elementen in het leven

Als je je bewust bent van de processen kun je er iets mee. Het zo laten of er iets aan doen om het te behouden en zelfs verbeteren. En het interessante van processen is, dat het maar door gaat. Alles blijft in ontwikkeling, patronen herhalen zich, gevoelens, wensen en mensen veranderen… kijk ernaar en leer ervan.

Een van m’n opdrachtgeefsters schreef naar haar deelnemers: “Het leuke van bijleren is dat het altijd voortgang is. Je wordt er nooit dommer van, dus je gaat nooit achteruit”.

In alle ondernemerstrainingen leer je om je niche te kiezen:

  • Waar word jij blij van?
  • Wat kun je goed?
  • Voor en met wie werk jij het liefst?

Bijna Bewust van m’n ideale Klant

 
Ik denk dat ik ‘m bijna heb… ik ben me bijna bewust van m’n ideale klant. Ik merk dat ik me in mijn korte ondernemersleventje ook al verder ontwikkeld heb. Ik vind de dingen die ik een half jaar geleden leuk vond (uitvoering) niet perse heel uitdagend meer, dus ik wil ook verder. Ik merkte dat mijn opdrachtgevers het waarderen dat ik pro actief ben en met ze mee denk. En stiekem vind ik dat ook het leukst om te doen. Samen ontwikkelen is m’n passie.

Bewust Work in progress

 
Vorige week was een soort rollercoaster, begonnen met een training als Online Business Manager, vriendje op vakantie (dus zelf chef avondeten), een Extra Tijd training  ( zal het me nu eindelijk lukken?), afscheid genomen van een superleuke klant (maar een takenpakket waar ik niet heel gelukkig van werd, hij verdient betere service en iemand die afstand kan nemen), een spontane LinkedIn testimonial gekregen van een van m’n opdrachtgevers (ik ben echt zo trots als een pauw, maar de lat ligt nu wel hoog haha!) en nu is het alweer donderdagmiddag. Nog zoveel te doen en gelukkig nog vol energie.
Want ik heb namelijk de leukste job van de wereld. Daarom werk ik met plezier het hele weekend door … heel bewust eigenlijk! Want ik zit nog in m’n investeringsperiode.
Ben jij je al bewust van het hier en nu? Van de processen in je bedrijf? Van je team? Van je eigen wensen? Ben je tevreden of wil je dat (of jezelf) nog verder ontwikkelen? 
renateheuvelman_icoon_smallHeb een mooie dag!

Renate

PS ook openbaar excuus aan al m’n vriendjes en vriendinnetjes. Ik raak soms heel erg enthousiast van de fantastische zaken die ik leer van m’n opdrachtgevers en probeer dat aan iedereen te vertellen (als een spons die vol water zit en die leegloopt als je er in knijpt, zeg maar)…. als je me zat bent, mag je dat ook gewoon zeggen, dan bespreken we gewoon weer hoe we wereldvrede kunnen bewerkstelligen of kijken we naar de laatste babyfoto’s, no offence…